Thursday, December 29

keputusan hidup dan mati !

bismillahirahmanirahim. .
#mulakan segalanya dgn bismillah. .(baik anak ibu ayah. .;p)


ALKISAH. .toooyyiiibb. .hahaha. .
tadelah aku gurau jaa. .oke bukak mate besar2. .duduk tegak2. .kalau na baring pun bole tade masalah. .sediakan tisu di tepi anda. .bersedia dengan drama SEDIH & ROMANTIK nie. .
1,2,3 tarik nafas dalam2. .hembus kuat2. .tenang suda. .

setelah 5tahun bercinta dgn si die kan  pada tanggal ke bape tah aku buat keputusan yang aku sendiri ta sangke mampu 
melakukan sebegitu rupee yee. .
pejam celik pejam celik. .
hampir dua minggu aku memegang status SINGLE nie. .
nak kata kan best tuu memang  best giler sbb da lame sangat ta hang out ngn kawan2 aku. .
bile da dapat bebas tuu pergghh citer die mamang ta duduk umah laa kn. 
merayap jee keje aku kan. .
dalam class pun susah na nmpak batang hidung aku. .
tapi tu lah sometimes terase sunyi jugak tanpa si die di sisi kan. .
selalunye si die laa peneman 24jam kan. .semue bnde aku buat semue untuk si die. .
sangat penting si die dalam hidup nie. .
tp na buat mcm mane kan da takdir sampai situ jee kan. .terpakse terime laa kn. .
#opppsss terlebih citer plak. .tggu sat lagi baru citer oke. .
------> cntinous story about LIFE SINGLE
pee ekk aku na citer td. .da lupe plak. . *loading3. .
hah da ingat da. .
dapat jugak laa kn aku rase nikmat hidup single nie. .
sangat bahagie tp sekejap jee aku merasainye. .
pada tanggal 21december2011 aku gi overnite ngn kawan aku (sista syaza,burn and azhar. .)
kami hangOUT sampai ke M*****. .gempak seyhh. .
mase aku kat saner aku langsng ta answer call si die. .
aku takut giler kantoi ooo. .
tapi tu lahh kami da kenal lame kan si die pnye instinct sangat laaa kuat kan. .
mule2 si die mencari aku kat bangi pastu si die mencari kawan2 aku. .
sampaikan laa ade sorang kawan aku nie tolong si die dgn ta ikhlas. 
#tak nak tolong tak yah tolong. .tak yah na ungkit2 kat fb. .dosa taw buat mcm tuu. .
akhirnye aku answer jgak call si die. .
bile aku bgthu aku kat M*****. .hampir menangis si die. .
time tuu hanye ALLAH jee thu perasaan aku berbelah bahagi. .
antara kawan ataupun si die. .
mlm tuu jgak si die nekad nak dtng M***** amek aku. .
aku pikirkan si die main2 tp tepat pukul 4pagi ta silap aku si die sampai kat saner. .
YA ALLAH mase nak menghadap muke si die tuu aku rase na mati. .
mengigil aku kat situu. .
takut sangat2. .
bincang bincang bincang. .
akhirnye aku pilih die walaupun time tuu aku biarkan sista syaza dgn due orang membe aku. .
aku terpakse percayakan two boy tuu jage sista aku. .
aku terime segala rsiko sekirenye dorang pinggirkan aku. .
aku dah buat keputusan yang terbaik dalam hidup aku and aku ta kan patah balik ke belakang. .
tp tu lah kawan2 aku memahami aku tp ta rapat lg da mcm dulu. .(apa2 event da ta ajak aku lg da.)
tape laahh aku ta kesah korang ta nak ajak aku gi mane2 lg. .
jadi kawan classmate pun tape la. .
bagi aku nie laa pengorbanan yg besar aku buat demi si die. .
aku sayang sangat kat si die. .
memang luaran nmpak tak sayang tp dalam sudut hati tuu sayang sangat2 kot. .
si die laa insan yang sangat memahami perangai aku. .
sejahat mana pun kelakuan aku si die tetap jgak trime aku.  .
terimakasih si die. .haha. .(insan disebalik si die tuu adalah MUHAMADFADHLIMOHDNOOR)
DUGAAN datang bertimpe2 . .
aku pasrah dgn semue dugaan yang ENGKAU berikn padaku. .
aku thu ENGKAU ta kan berikan DUGAAN pada hambaMU yang ta kuat menghadapinye. .
aku terime dgn tangan terbuka dan aku mohon ENGKAU berikan laa jalan yang terbaik untuk hidup aku. .
aku dah berusaha sehabis daya,aku redha dengan ketentuan-MU. .
amin amin ya rabbalallamin. .:)
sincerely,







No comments: