Friday, March 23

KAUM ADAM cepat baca :)

4 kategori lelaki akan ditarik ke NERAKA

pertama : ayahnya
 apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak2 perempuannya di dunia. Dia tidak diberikan
segala keperluan agama seperti mengajar solat , mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak2 perempuannya tidak menutup aurat. selain itu, tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka ayahnya akan ditarik oleh anaknya ke neraka.


kedua : suaminya

apabila suaminya tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya bergaul bebas di mana sahaja, memperhiaskan diri bukan untuk suami tetapi untuk pandangan kaum adam yang bukan mahram apabila suaminya mendiamkan diri, walaupun dia seorang yang alim maka suaminya juga akan ditarik ke neraka.

keempat : anak lelaki

apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu tentang perihal kelakuan yang haram dari islam , maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.. nanti anak lelakinya itu jugak akan ditarik masuk ke neraka.

maka kita renungkan betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat. maka kaum adam yang bergelar ayah / suami / abang / anak haruslah memainkan peranan mereka yang sebenar.


kawan dah bace sampai habiskan . .jadi, marilah kita semua renung-renungkan dan jadikan satu amalan yang mulia. kita sama-samalah berdoa agar kita semua dijauhkan dari azab api neraka. AMINNN. .:)


No comments: